Γερμανία | Φρανκφούρτη. Χαϊδελβέργη. Νυρεμβέργη.

Τα Χριστούγεννα μπορεί να πέρασαν, μελομακάρονα και κουραμπιέδες όμως τρώμε ακόμα. Οπότε και ένα επιπλέον christmas travel post μπορεί να θεωρηθεί άκρως επίκαιρο. Ειδικά όταν λαμβάνει χώρα στην μεγαλύτερη χριστουγεννιάτικη αγορά της Ευρώπης, αυτή της Νυρεμβέργης. Αλλά και όχι μόνο.

Πάμε λοιπόν, πίσω σε ένα ταξίδι που είχε κλειστεί καιρό πριν, με στόχο την χριστουγεννιάτικη αγορά της Νυρεμβέργης, με πάντα άξιους βοηθούς την αγαπημένη Ryanair και την νέα αγαπημένη Flixbus.

Στάση 1η: Φρανκφούρτη.
Η αλήθεια είναι ότι χρωστάω στην πόλη αυτή μια δεύτερη ευκαιρία για επίσκεψη. Με τούτα και με κείνα -που λέμε και στο χωριό- την είδαμε μόνο βράδυ και η βόλτα περιορίστηκε μόνο στις χριστουγεννιάτικες αγορές του κέντρου. Όχι ότι δεν ήταν αρκετό. Κάθε άλλο. Ήταν άλλωστε η πρώτη επαφή, κάπου εκεί, στις αρχές Δεκέμβρη, με καθαρά χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα και το χρειαζόμασταν. Να γλυκομεθύσουμε από το ζεστό κρασί με άρωμα κανέλλα-πορτοκάλι, να μπουκώσει η μύτη από τις μυρωδιές carrywurst μέχρι να πεις δε θέλω (να δω) άλλα λουκάνικα, να το ρίξεις στην υγιεινή διατροφή και να μη ξέρεις ποιο φρούτο να διαλέξεις για να βουτήξεις στη σοκολάτα. Επειδή όμως στο πέρασμα από αγορά σε αγορά, είδαμε και άλλα ενδιαφέροντα πραγματάκια, όπως η διάσημη γέφυρα με την ελληνική επιγραφή και η εντυπωσιακή πλατεία Όπερας, που διαψεύδουν τον τίτλο της αποκλειστικά βιομηχανικής πόλης, αφήσαμε μια ανοιχτή υπόσχεση για μια επόμενη επίσκεψη στο μέλλον και θα της δώσουμε τη σημασία που της αξίζει.

Στάση 2η: Χαϊδελβέργη.

Με το αγαπητό, λοιπόν, Flixbus (ακολουθεί tip: Πολύ ωραία υπηρεσία, πολλές διαδρομές στην Ευρώπη, πάντα on time, free wifi κτλ, αλλά NA KΛΕΙΝΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΑΠΟ ΠΡΙΝ. Δε ξέρεις ποτέ αν θα βρεις επιτόπου (και την ώρα που θες) το ενδεδειγμένο κατάστημα να τα αγοράσεις.) Οπότε με το σχετικό άγχος, τρέξιμο και τα σχετικά καταφέραμε να μπούμε στο σωστό λεωφορείο για Χαϊδελβέργη. Η διαδρομή μικρή, περίπου 1 ώρα, αλλά ήταν τόσες οι εναλλαγές του καιρού εκείνη τη μέρα που νόμιζες ότι είχες μπει στο λεωφορείο της Νάρνια. Ήλιος, βροχή, χιόνι και πάλι από την αρχή μέχρι να φτάσουμε. Φτάσαμε στη συννεφιά. Αφού βρήκαμε το Airbnb σπίτι που θα μέναμε για πρώτη φορά, πετάξαμε πράγματα και φύγαμε για εξερεύνηση. Είχαμε 1 μέρα καιρό. Όσο δηλαδή χρειαζόταν.

Πιάνοντας από την αρχή του τον Haupstrasse, τον μεγαλύτερο πεζόδρομο της Γερμανίας μήκους 1.6 km και περνώντας από σοκάκια και υπαίθριες αγορές, αντισταθήκαμε (για λίγο) καθώς πρώτος μας προορισμός ήταν το κάστρο. Ανελέητες βόλτες και φωτογραφίες στην αυλή του κάστρου -πλέον ακόμα και η βροχή δε σε νοιάζει με τη θέα που βλέπεις. Πήραμε τον δρόμο της καθόδου όμως σιγά σιγά γιατί οι αγορές μας περιμένανε να δοκιμάσουμε τα δικά τους. Πριν από αυτό, ακόμα μια στάση στην παλιά γέφυρα με το άγαλμα της Αθηνάς -μεταξύ άλλων- για μια ακόμα θέα του κάστρου και του ποταμού Nekar από την απέναντι πλευρά αυτή φορά γιατί δεν είχαμε χορτάσει. Και επιστροφή στην Altsad, την παλιά πόλη δηλαδή. Πολύχρωμα σπίτια, ξύλινα σπιτάκια με παραμύθια ζωγραφισμένα στην πλάτη τους, μυρωδιές παντού να μπλέκονται στη μύτη σου, κάστανα, ζεστό κρασί και λουκάνικα, στολισμένες βιτρίνες. Μέχρι το βράδυ. Μέχρι να κουραστεί κάθε ίντσα του σώματος. Και πάλι δε θα χόρταινες. Είναι όντως η ρομαντική πόλη της Ευρώπης και η χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα την κάνει ακόμα περισσότερο.

Στάση 2η: Νυρεμβέργη.
Ξανά μέσα στο Flixbus, με προορισμό την Νυρεμβέργη, την πόλη δηλαδή πάνω στην οποία στήθηκε αυτό το ταξίδι. Φτάνοντας στον σταθμό και μέχρι να φτάσουμε στο σπίτι που είχαμε κλείσει, διασχίσαμε το κέντρο, και πήραμε μια πρώτη ιδέα του ότι όντως παίζει να είναι η μεγαλύτερη χριστουγεννιάτικη αγορά της Ευρώπης. Οπότε είχαμε δουλειά μπροστά μας. 180+ μαγαζάκια μας περίμεναν να τα ανακαλύψουμε. Όπως και η ίδια η πόλη. Σε 2 μέρες. Επίσης αρκετό διάστημα ακόμα και Χριστούγεννα.

Την πρώτη μέρα, τη μέρα δηλαδή που φτάσαμε, και μιας και δε θα είχαμε πολύ ώρα φως ημέρας στη διάθεσή μας εξαντλήσαμε τα 180+ μαγαζάκια. Παράλληλα, ακούγαμε και πρόβες μουσικών (ήταν η πρώτη μέρα που άνοιγε για το κοινό), οπότε μέχρι νωρίς το απογευματάκι κυκλοφορούσες άνετα ανάμεσα στα περίπτερα και από πλατεία σε πλατεία. Αυτό που έγινε το βράδυ όμως: ΑΔΙΑΧΩΡΗΤΟ.  Αλλά και πάλι, είχε τη μαγεία του. Κάθε πλατεία και άλλη αγορά. Θεματική. Παιδικές, ανά τοποθεσίες (βρήκαμε μέχρι και περίπτερο από την Καβάλα), ό,τι μπορείς να φανταστείς. Γερή γεύση Χριστουγέννων με το καλημέρα σας. Και το χαρήκαμε. Πολύ. Σαν παιδιά. Όπως πρέπει δηλαδή.

Τη δεύτερη μέρα, ξεκινώντας νωρίς είπαμε να δώσουμε μια ευκαιρία και στην πόλη που από το λίγο που την βλέπαμε χθες από τις χαραμάδες των αγορών μάς είχε φανεί αυτό που λέμε γλυκούλα. Και επειδή ξυπνήσαμε και αρκετά νωρίς (ωχ!) την πιάσαμε πριν τις ορδές τουριστών που σκάνε από παντού και γεμίζουν δρόμους και μαγαζιά. Σε αυτή τη φάση της ήρεμης πρωινής γαλήνης, δηλαδή. Όμορφα αλσατικά σπιτάκια με ελαφρώς χιονισμένες σκεπές, το εντυπωσιακό κάστρο και ο ακόμα πιο εντυπωσιακός καθεδρικός ναός, κανάλια παντού και γοητευτικές μικρές (άδειες) πλατείες. Όλα αυτά με τον χάρτη στο χέρι μόνο για 5-10 λεπτά στην αρχή ίσα να δεις που είσαι. Από εκεί και πέρα, απλώς παίρνεις τον δρόμο που σ’ αρέσει είτε γιατί είδες ένα εντυπωσιακό graffiti είτε γιατί είδες ένα cafe που πιθανόν να κάνει ωραία ζεστή σοκολάτα που την έχεις ανάγκη. Και κάπως έτσι ανακαλύπτεις την πραγματική πόλη με τους ανθρώπους της.

Και κάπως έτσι, ξανά στο Flixbus με (ακόμα πιο) γεμάτες αποσκευές και στομάχι επιστρέψαμε στην Φρανκφούρτη για να πάρουμε το αεροπλάνο της επιστροφής. Χαζεύοντας της φωτογραφίες στη μηχανή, γκρινιάζοντας για τον λίγο χρόνο που τελικά είχαμε που όμως και μια εβδομάδα να είχαμε πάλι ίσως δεν θα ήταν αρκετό.

Έτσι δε γίνεται σε όλα τα ταξίδια άλλωστε; Πάντα θες λίγο ακόμα.

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )