Ολλανδία | Amsterdam, Tilburg, Efteling Park, Giethoorn

[Το συγκεκριμένο ταξίδι έγινε σιγοτραγουδώντας συνεχώς αυτό, οπότε είναι  και το λιγότερο που μπορώ να κάνω προτείνοντάς το για άκουσμα παράλληλα με το διάβασμα του post]

Μάρτιος 2018, Δεύτερη φορά στην Ολλανδία, πρώτη φορά στην πρωτεύουσα της.
Την πρώτη φορά είχα βρεθεί στην Ουτρέχτη και στο Deventer, καλοκαίρι. Η Ουτρέχτη με είχε ενθουσιάσει- όλοι όσοι ξέρανε την περιγράφανε ως ένα «μικρό Άμστερνταμ». Άρα, ήμουν σίγουρη ότι με το Άμστερνταμ θα ενθουσιαστώ ακόμα περισσότερο. Δεν έγινε. Είχε κάποια καλά σημεία, αλλά μάλλον είχα δημιουργήσει υψηλές προσδοκίες για την πόλη, οπότε η πραγματικότητα δεν τις έπιασε, δεν τις άγγιξε καν. Πάμε όμως, να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Ημέρα 1η. Πρωινή πτήση για Amsterdam με transavia και άφιξη στο αεροδρόμιο Shiphol μεσημεράκι. Την ιδανική ώρα, δηλαδή, που παίρνεις το τρένο από το αεροδρόμιο, πετάς βαλίτσες στο δωμάτιο που έχεις κλείσει και φεύγεις για την πρώτη γνωριμία με την πόλη -στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτή η πρώτη γνωριμία έγινε εν πλω, με μια κρουαζιέρα. Δε γινόταν αλλιώς άλλωστε, στο λιμάνι (&τα κανάλια) του Αμστερντάμ ήμασταν. Αμέσως μετά, το περπάτημα και οι βόλτες ξεκίνησαν γύρω από την πλατεία Dam. Η πρώτη επαφή ήταν με μια πόλη τόσο πολυπολιτισμική που λίγο χανόσουν. Δεν βρήκα ένα στοιχείο καθαρά δικό της που να κρατήσω να μου τη θυμίζει. Αλλά είχαμε κι άλλες μέρες, μπορεί τα πράγματα να άλλαζαν.
Ημέρα 2η. Πρώτος στόχος της ημέρας η αγορά Albert Cuyp.  Ίσως η μεγαλύτερη ανοικτή αγορά της πόλης. Ευτυχώς ήταν αρκετά νωρίς και την πετύχαμε ήρεμη σε σχέση με τον συνηθισμένο κόσμο που μαζεύει. Παραδοσιακά προϊόντα, souvenirs, φαγητά, ethnic στοιχεία και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς θα το βρεις εδώ. Εδώ ψωνίζουν και οι ντόπιοι, εδώ και οι τουρίστες. Επόμενη στάση στη συνοικία με τα εστιατόρια κοντά στο πάρκο Vondelpark για μια γρήγορη και ζεστή σοκολάτα -που τόσο είχαμε ανάγκη- στο The Pantry και συνεχίζουμε για την πλωτή αγορά τουλίπας. Και έφτασε η ώρα Του Μουσείου. Van Ghogh Museum. Μετά το βιβλίο «Το βαλς των δέντρων και του ουρανού», την ταινία «Loving Vincent», την Έκθεση στο Μέγαρο Μουσικής «Van Ghogh Alive» δε μπορούσε να μην ολοκληρωθεί αυτή η γνωριμία σε αυτό το μουσείο. Γύρω στις 3 ώρες (χαλαρά και άνετα) μας πήρε για να το απολαύσουμε, αλλά ως πρώτος στόχος του ταξιδιού θα του έδινα και παραπάνω ώρα αν χρειαζόταν. Θα ήθελα κάπου εδώ να μιλήσω και για το σπίτι της Άννας Φρανκ, όμως η ουρά που είχε απ’ έξω, καθώς και τα ηλεκτρονικά (μόνο) εισιτήρια που έπρεπε να είχες βγάλει εκείνη την περίοδο, θα με κάνουν να μιλήσω μόνο για το καμπαναριό που ήταν και η μοναδική θέα από τη σοφίτα που έμεινε κρυμμένη. Αυτό του ναού Westerkerk. Μια ολόκληρη μέρα στο Άμστερνταμ δε θα μπορούσε να μη κλείσει με μια βόλτα στα σοκάκια της Red Light District.
Ημέρα 3η. Σήμερα έχει εκδρομή. Από αυτές τις παλιές, τις σχολικές. Κυριολεκτικά. Κατεύθυνση το πάρκο Efteling, νότια της χώρας, κοντά στην πόλη Tilburg- όπου θα είναι και η διαμονή μας για σήμερα. Το πάρκο ανοίγει τις πόρτες του στις 11 και κλείνει στις 17.00, τον χειμώνα. Εμείς φτάσαμε στις 12 και οριακά προλάβαμε να το γυρίσουμε όλο. Ίσως με εκείνη τη 1 ώρα που χάσαμε από την έναρξη, να ρίχναμε λίγο ρυθμούς και να απολαμβάναμε περισσότερο τα παραμυθό-σπιτα και τις ιστορίες που αφηγούνται. Και ίσως άλλη μια βόλτα με το τρένο Baron 1898 να ανέβει ξανά η αδρεναλίνη στα ύψη, μήπως και ξεπεράσω εκείνη τη μικρή υψοφοβία μου. Όπως και να ‘χει όμως, ήταν άκρως απολαυστικό, γίναμε και πάλι 5χρονα, αφήσαμε πίσω ό,τι άγχος υπήρχε στην καθημερινότητα της Ελλάδας. Με λίγα λόγια ήταν αυτό ακριβώς το διάλειμμα που χρειάζεσαι στη καθημερινότητά σου. Γυρνώντας ξεθεωμένοι προς το ξενοδοχείο, δε μπορούσαμε να μην κάνουμε και μια μικρή βόλτα και στο Tilburg, που όμως τελικά δεν είχε κάτι που να μας τραβήξει την προσοχή και να επεκτείνουμε την διαμονή μας.
Ημέρα 4η. Από το νότο στο βορρά. Από το Tilburg στο Giethoorn. Στην «Βενετία της Ολλανδίας». Στην πολυδιαφημιζόμενη πόλη ελληνικών blogs και sites. Ως ρομαντικό πλάσμα που είμαι, δε θα μπορούσα να μην την βάλω στο πρόγραμμα του ταξιδιού. Κι ας έπρεπε να αλλάξουμε 2 τρένα και 1 λεωφορείο. Κι ας είχε τόσο κρύο όσο δεν έχω νιώσει ξανά ούτε στη Φιλανδία.  Κι ας έχει ελαφρώς κινεζοποιηθεί σαν τουριστικός προορισμός. Η πρώτη μου σκέψη βλέποντάς τα όλα αυτά ήταν ένα «Τώρα που φτάσαμε, πάμε να παίξουμε το παιχνίδι τους, να κάνουμε μια βόλτα με το καραβάκι και να φύγουμε». Μπαίνοντας όμως στο καραβάκι και βλέποντας το χωριό από τα ζεστά, λίγο επανήλθε εκείνη η πρώτη εικόνα που είχα. Όνειρο. Παραμύθι. Μικρά σπιτάκια με χαριτωμένες στέγες, κανάλια -χωρίς τη φασαρία των αυτοκινήτων και του Άμστερνταμ, γεφυρούλες και λουλουδάκια -όσα είχαν ήδη ανθίσει έστω. Έτσι, μόλις τελείωσε η βόλτα με το καραβάκι, σφίξαμε τα δόντια, ντυθήκαμε ζεστά και φύγαμε να την περπατήσουμε για όσο αντέξουμε. Κι ας αναρωτιόταν σοκαρισμένη μια γλυκύτατη ιδιοκτήτρια καταστήματος τι κάνουμε εκεί όταν έμαθε ότι είμαστε από τη «ζεστή Ελλάδα». Λίγο πιο ζεστό καιρό να είχε, νομίζω ακόμα εκεί θα περπάταγα τώρα που μιλάμε. Έτσι, αυτό το κρύο ήταν που μας βοήθησε να γυρίσουμε το απόγευμα πίσω στη βάση μας, στο Άμστερνταμ.
Ημέρα 5η. Η πτήση της επιστροφής ήταν νωρίς το απόγευμα. Κάτι το κρύο που επέμενε όμως, κάτι ο πυρετός μιας ψυχής που δεν έλεγε να φύγει, κάτι που το δωμάτιο που μέναμε ήταν υπέροχο και ζεστό (bonus ένα πρωινό σερβιρισμένο εκεί, από αυτά που το τρως με τις πιτζάμες) είπαμε να το πάρουμε χαλαρά, να πιάσουμε το βιβλίο μας, και να χαζεύουμε τον κήπο. Οι διαδρομές και οι μετακινήσεις των προηγούμενων ημερών ήταν αρκετές, οπότε το αξίζαμε. Αν τα πράγματα ήταν διαφορετικά, πιθανόν να κάναμε μια τελευταία βόλτα στο πάρκο Vondelpark ή αν ήμασταν 1 εβδομάδα μετά, να πηγαίναμε στο πάρκο με τις τουλίπες. Αλλά, πάλι αν πηγαίναμε σε όλα αυτά, τι θα αφήναμε για την επόμενη φορά;

Διαμονή: Garden View Bed & Breakfast (Amsterdam Zuid)
Μετακινήσεις μέσα στο Άμστερνταμ: Με το τραμ 24 και ένα ημερήσιο εισιτήριο. Και με τα πόδια. Γιατί είπαμε, αν δεν περπατήσεις καλά μια πόλη, δεν την γνωρίζεις ποτέ.
Μετακινήσεις εκτός Άμστερνταμ: Με τρένα και λεωφορεία. Συγκεκριμένα λεωφορεία χρειαστήκαμε από το Tilburg για το πάρκο Efteling και από το Steenwijk για το Gienthoorn. Όλα τα υπόλοιπα τρένα – με αρκετή ευκολία στα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων στους σταθμούς.

Advertisement

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )