Ιταλία | Florence, Siena, San Gimigniano.

6-10/2/2019

Έχουν περάσει αρκετοί μήνες από το πρώτο ταξίδι του έτους, αλλά ποτέ δεν είναι αργά για ένα (ακόμα) καθυστερημένο- blogpost αυτού του ταξιδιού. Έτσι κι αλλιώς, ήταν ήδη ντροπή που μέχρι τώρα δεν είχαμε επισκεφτεί την καρδιά της Τοσκάνης και τις πόλεις-Μουσεία, κι ας είχαμε ήδη βρεθεί άλλες 3 φορές την Ιταλία.
Οπότε και μόλις βρέθηκε εκείνη η κατάλληλη αφορμή [aka ένα φτηνό εισιτήριο με την Ryanair] δε θέλαμε και πολύ να το αποφασίσουμε. Για την ακρίβεια, το φτηνό εισιτήριο μάς πήγαινε κατ’ ευθείαν στην αγαπημένη Bologna που ακριβώς επειδή είναι τόσο αγαπημένη θα βρίσκαμε και λίγο χρόνο να (ξανά) αφιερώσουμε σε αυτή.
52115614_617713912009655_141493278045372416_o
Με το που προσγειωθήκαμε λοιπόν, μπήκαμε αμέσως στα λεωφορεία της Appennino Shuttle που θα μάς πηγαίνανε σε 1 ώρα Φλωρεντία. Και οκ, μπορεί το αεροπορικό εισιτήριο να ήταν αρκετά οικονομικό ώστε να ισορροπήσει στο budget τα 20€ του εισιτηρίου του λεωφορείου, αλλά σίγουρα υπάρχουν και οικονομικότεροι τρόποι (σε χρήμα, όχι σε χρόνο) για να φτάσεις στην πόλη.
52601946_620472101733836_916971385937461248_o
Μια Τετάρτη μεσημέρι λοιπόν του Φεβρουαρίου, να ‘μαστε -επιτέλους- στην Φλωρεντία έτοιμοι για ένα περπάτημα χωρίς προηγούμενο, για μια εξερεύνηση στις -όσο γίνεται- μυστικές γωνιές της πόλης, για μια δοκιμή γεύσεων -φαγητών και κρασιών- από τους ειδικούς. Σαν πρώτη μέρα δε γινόταν να μην τρέξουμε κατευθείαν στο επιβλητικό Duomo της Φλωρεντίας, που όσα είχες ακούσεις και είχες δει δεν συγκρινόντουσαν με τίποτα με εκείνη την πρώτη αίσθηση με το που έστριψες στη γωνία και τον είδες να ορθώνεται μπροστά σου. Και που μέχρι να διασχίσεις την πλατεία για να συνεχίσεις την βόλτα γύριζες συνεχώς πίσω σου για να πιστέψεις το μέγεθός του και την ομορφιά της αρχιτεκτονικής του.
52394574_620471335067246_4376083912368062464_o
Δε γινόταν να μην ανέβεις μέχρι την Piazza Michelangelo την ώρα που τελειώνει η μέρα και η πόλη έχει πάρει αυτό το κόκκινο χρώμα της «γλυκιάς ώρας» να τη θαυμάσεις από ψηλά και να σχεδιάσετε εκεί, μαζί, την επόμενη μέρα. Δε γινόταν να μην πάρετε ένα παγωτό από το πρώτο παγωτατζίδικο με την πιο εντυπωσιακή βιτρίνα γεύσεων και χρωμάτων που θα σου κλείσει το μάτι και να διασχίσετε χέρι-χέρι την Ponte Vecchio για να πάρετε πίσω τις θερμίδες του προηγούμενου λόφου με την εντυπωσιακή θέα.
52673054_620471565067223_5358003072201129984_o
Δε γινόταν να μην επισκεφτείτε την κεντρική αγορά της πόλης (Mercato Centrale) και μεταξύ άλλων να μη δοκιμάσετε την κλασσική porcheta toscana από τους καλύτερους -ή έστω από αυτούς που ήταν κάποτε καλύτεροι και έχουν κρατήσει το όνομα και την ιστορία (Da Nerbone) αλλά μέσα σου ξέρεις ότι πρέπει, θες, να το δοκιμάσεις. Και φυσικά, δε γινόταν να μην κλείσει αυτή η πρώτη μέρα του ταξιδιού σε μια παραδοσιακή osteria, όσο γίνεται πιο κρυμμένη σε κάποιο σοκάκι της παλιάς πόλης με ένα ποτήρι κρασί Τοσκάνης στο χέρι και μια πίτσα ή μια μακαρονάδα στο πιάτο.
52918124_620471101733936_8995424674913452032_o
Πέμπτη ή ημέρα δεύτερη.
Αφού την προηγούμενη μέρα είχαμε εξερευνήσει τα πιο must αξιοθέατα της πόλης, σήμερα η μέρα δε θα μπορούσε παρά να είναι λίγο πιο alternative. Έτσι, ξεκινώντας από το δωμάτιό μας που βρισκόταν ακριβώς από πίσω από το άγαλμα του Δαυιδ, διασχίζοντας την Uffizi Gallery κατά μήκος πέσαμε πάνω στον ποταμό Arno που διασχίζει την πόλη. Στόχος ήταν η συνοικία Oltrarno, δηλαδή η «άλλη πλευρά του Arno». Μέχρι τότε, θα απολαμβάναμε μια βόλτα κατά μήκος του ποταμού, θα φωτογραφίζαμε την Ponte Vecchio από όλες τις πλευρές της, θα μπαινοβγαίναμε σε όσα μαγαζιά είχαν ανοίξει για χάζι και για μια πρώτη Buongiorno. Μέχρι να φτάσουμε επιτέλους στον στόχο μας και να ανακαλύψουμε την αυθεντική πλευρά της Φλωρεντίας, που ναι μεν συναντάς και εδώ αρκετούς τουρίστες, αλλά έχει κρατήσει και έναν πιο γνήσιο χαρακτήρα σε σύγκριση με αυτό που λέμε ιστορικό κέντρο της Φλωρεντίας.
53294712_620472495067130_817807926876962816_o
Και φυσικά εδώ βρήκαμε και τα καλύτερα coffee spot της πόλης, εκείνα που είναι λίγο πιο μποέμικα, πιο συνοικιακά, μακριά από κυριλέ τουρίστες που έχουν έρθει να βρουν την Φλωρεντία των τουριστικών οδηγών και πρακτορείων. Επιλέξαμε το Caffe degli artigiani, περισσότερο για τις πολύχρωμες γλάστρες και λουλούδια απ’ έξω και για τις χαμογελαστές καλημέρες και συζητήσεις μέσα. Είναι αλήθεια ότι τις περισσότερες ώρες της ημέρας τις περάσαμε σε αυτήν την γειτονιά γιατί όσες φορές περάσαμε στην γνωστή Φλωρεντία, η βαβούρα και οι φωνές των τουριστών κάπου μάς χάλαγε τη μαγεία και τις εικόνες που θέλαμε να κρατήσουμε από την πόλη. Λίγο πριν την εκπνοή και αυτής της μέρας, δε γινόταν να μην περάσουμε άλλη μια βόλτα από την κεντρική αγορά του San Lorenzo και να μπούμε και σε ένα wine bar καθώς έβγαιναν κάποιοι ντόπιοι, ελαφρώς μεθυσμένοι, ή απλώς χαρούμενοι, οι οποίοι μάς συμβούλευσαν για το μαγαζί αλλά και για το τι να πάρουμε -live trip advisor στα καλύτερα του.
52397748_620471931733853_4497449354461708288_o
Παρασκευή ή ημέρα τρίτη.
Αν κάτι περίμενα πιο πολύ εκείνες τις ημέρες από την επίσκεψη στη Φλωρεντία, ήταν η εκδρομή στη Σιένα. Ήταν εκείνο το βιβλίο που είχα διαβάσει κάποτε και περιέγραφε τόσο όμορφα και περιγραφικά τη γοητεία αυτής της πόλης αλλά και το έθιμο των ιπποδρομιών  που με έκανε να θέλω τότε το πρώτο μου ταξίδι στην Ιταλία να είναι στη Σιένα – και δε θυμάμαι καν ποιο βιβλίο ήταν!
53086079_625866984527681_5816956156395913216_o
Δεν ήταν, αλλά αυτή η αναμονή μέχρι να γίνει μάλλον μεγάλωνε τις προσδοκίες μου. Οι οποίες και δεν διαψεύστηκαν καθόλου. Όχι ο αντίστοιχος Duomo της Σιένα σίγουρα δεν είναι  τόσο επιβλητικός όσο της Φλωρεντίας, στα μάτια μου όμως έδειχνε ένα τσακ παραπάνω.
54518085_635332403581139_715851381864398848_o
Και μετά τι να πω για την πλατεία; Η Piazza del Campo, ναι, αλλά και όνομα να μην πεις, η Πλατεία στη Σιένα είναι μία. Αυτή η κοίλη πλατεία που θες να κάθεσαι με τις ώρες είτε… μέσα της, είτε σε κάποιο μπαλκονάκι γύρω της, είτε σε κάποιο cafe περιμετρικά της. Μόνο και μόνο για να γίνεις έστω και για λίγο μέρος μια υποτιθέμενης carte-postal που κάποιος τουρίστας θα στείλει στον φίλο του για του δείξει το μέρος που βρίσκεται και να γράψει στο πίσω μέρος ότι τον σκέφτεται.
54521814_635333136914399_7968162733587693568_o
Στη Σιένα, λοιπόν, φτάσαμε με τρένο από τη Φλωρεντία μια Παρασκευή πρωί, και αφού ανεβαίναμε και ανεβαίναμε και ανεβαίναμε για να φτάσουμε στα 300 και κάτι μέτρα που βρίσκεται η πόλη, κατευθυνθήκαμε κατευθείαν στην Πλατεία διαμέσου του κεντρικού πεζόδρομου της πόλης. Το σπίτι που είχαμε κλείσει ευτυχώς κοντά, μέσα στο κέντρο, οπότε είχαμε όλη την υπόλοιπη μέρα να χορτάσουμε την πόλη (και την Πλατεία, ναι!) στη διάθεσή μας. Η πόλη είναι μικρή, περπατιέται εύκολα, και εγώ να βλέπω παντού σκηνές από εκείνο το βιβλίο κι ας μη θυμόμουν τον τίτλο. Μέχρι η μέρα να σκοτεινιάσει δεν ήθελα ούτε να ανέβω σε κάποιο ψηλό κτίριο της πόλης να θαυμάσω τη θέα, ούτε να κάτσω σε κάποιο cafe, τίποτα που θα μου στερούσε χρόνο από το να  χάνομαι στα σοκάκια της πόλης που θα με έβγαζαν τελικά σε γνωστά μέρη. Και όταν τελικά η ώρα πέρασε και το στομάχι άρχισε να εκπέμπει προειδοποιητικά σήματα, βρήκαμε ξανά εκείνο το μαγαζάκι που θα έκλεινε ιδανικά τη μέρα με ένα πιάτο gnocchi και ένα ποτήρι κρασί -κατά προτίμηση αυτό που θα μας προτείνει ο ντόπιος.
52993946_626248314489548_6050298894909177856_o
Σάββατο ή ημέρα τέταρτη.
Σήμερα είναι η μέρα που θα εισχωρήσουμε ακόμα πιο βαθιά στην Τοσκάνη. Στο μεσαιωνικό χωριό San Gimigniano για την ακρίβεια, το πιο καλοδιατηρημένο χωριό της, όπως λένε πολλοί. Ή αλλιώς, μια καλή αρχή για την πρώτη γνωριμία μας με την περιοχή. Μια γνωριμία που τελικά κράτησε λίγο παραπάνω καθώς το Σάββατο η συχνότητα του λεωφορείου που πηγαινοερχόταν από Σιένα στο χωριουδάκι ήταν πιο αραιή. Επιλέξαμε το λεωφορείο 130 καθώς ήταν ο μόνος τρόπος για να πας απευθείας εκεί χωρίς να αλλάζεις τρένα/λεβφορεία -και επειδή είχαμε ήδη χρησιμοποιήσει μια φορά τρένο -να γνωρίσουμε και τα ιταλικά λεωφορεία.
54515227_635867376860975_3877872112668508160_o
Γύρω στις 11 λοιπόν ήμασταν στην πύλη San Matteo με όλη τη μέρα μπροστά μας στο μικρό χωριό. Ένα χωριό πολυφωτογραφημένο με τους μεσαιωνικούς πύργους του να διακρίνονται από μακριά, ένα χωριό στην καρδιά της Τοσκάνης να κάθεσαι να μετράς από ψηλά τους αμπελώνες του και τις σελίδες με τις ποικιλίες κρασιών στα μενού των εστιατορίων. Ένα χωριό που μέχρι τις 8 το βράδυ το γυρίσαμε πύργο-πύργο, πλακάκι-πλακάκι, σοκάκι-σοκάκι. Δοκιμάσαμε και την τοπική μπύρα εκτός από τα κρασιά του, (ξανα)δοκιμάσαμε την σπεσιαλιτέ-street food porchetta toscana, απολαύσαμε ένα από τα καλύτερα παγωτά της Ιταλίας -αλλά και του κόσμου-  στην Gelateria Dondoli.  Πήραμε λοιπόν μια γενναία δόση Τοσκάνης, έτοιμοι την επόμενη φορά να βρεθούμε σε λιγότερο τουριστικά, λιγότερο διατηρημένα χωριά της, για την πιο αυθεντική γνωριμία.
55545411_635867670194279_1913656991226527744_o
Κυριακή ή μέρα πέμπτη και τελευταία.
Τελευταία μέρα του ταξιδιού και ο χρόνος που θα βρίσκαμε για την αγαπημένη πόλη που λέγαμε στην αρχή θα βρισκόταν σήμερα. Και η πτήση της επιστροφής ήταν από την Μπολόνια κάπου το απόγευμα. Οπότε νωρίς το πρωί, μπήκαμε στα γνωστά πια πράσινα λεωφορεία της Flixbus, και σε λίγη ώρα ήμασταν εκεί. Στοχευμένα πια και με αναμνήσεις από το τελευταίο μας ταξίδι, διασχίσαμε την φοιτητοπεριοχή του Πανεπιστημίου στο κέντρο. φτάσαμε στους Δύο Πύργους, πήραμε πίτσα στο χέρι από το ομώνυμο μαγαζί εκεί από κάτω, απολαύσαμε street music σε κάθε γωνιά της πόλης -με εκείνη την εκτέλεση του Hallelujaj του Cohen να μένει λίγο παραπάνω, ήπιαμε μια μπύρα κάτω από τον ήλιο παρέα με φοιτητές στα διπλανά τραπέζια και ήμασταν ψυχολογικά έτοιμοι για το αεροδρόμιο γιατί το ταξίδι είχε τον ιδανικό επίλογο, αφού είχαμε τηρήσει μια υπόσχεση που είχαμε δώσει κάποτε ότι θα επιστρέψουμε. Και που τη δώσαμε ξανά στα νέα μέρη που βρεθήκαμε.
55564356_635867520194294_8490519636834516992_o
Και ναι, όπως ήταν αναμενόμενο, όπως περίμενες ήδη το #blogpost διαβάζεται καλύτερα με αυτό από πίσω.

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )